مدرسة محمد توفيق دياب الأعدادية

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عزيزى الزائر / عزيزتى الزائرة
يرجى التكرم بتسجيل الدخول إذا كنت عضوا لدينا
أو التسجيل إذا لم تكن عضوا وترغب فى الإنضمام إلى أسرة المنتدى

مدرسة محمد توفيق دياب ترجوا دوماً لكم النجاح والتفوق

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عزيزى الزائر / عزيزتى الزائرة
يرجى التكرم بتسجيل الدخول إذا كنت عضوا لدينا
أو التسجيل إذا لم تكن عضوا وترغب فى الإنضمام إلى أسرة المنتدى

مدرسة محمد توفيق دياب ترجوا دوماً لكم النجاح والتفوق
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى تعليمى

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار Support

تهنئ ادارة المدرسة والمنتدى*الشعب المصرى *وطلاب المدرسة*بالعام الدراسى الجديد 2019*وتحيه كبيره لكل العاملين بالمدرسة* ونهنئ الاستاذ / محمد محمود مقلد تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار 2oo_ao11والاستاذ جمال سلامه كسفراء للتغير بالمدرسة* لهم كل الحب والتحيه *كل سنه وانتم طيبون يا سفراء التغيرتحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار 28783310 *بمناسبة حصلوكم على التدريب فى برنامج المعلمون اولا
المعلمون اولا
تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار 28783311
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
المواضيع الأخيرة
» مصر تستطيع - الحلقة الخامسة والثلاثون مع الإعلامي أحمد فايق ( دكتور ياسر زهران )
تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار I_icon_minitimeالخميس ديسمبر 13, 2018 10:11 pm من طرف محمدمقلد

» تكريم الطلبة المتفوقين علميا واخلاقيا الاكثر مشاركة فى الانشطه التربويه
تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار I_icon_minitimeالإثنين ديسمبر 10, 2018 6:56 pm من طرف محمدمقلد

» نتقدم بالشكروالعرفان للسيد مدير المدرسة
تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار I_icon_minitimeالأربعاء ديسمبر 05, 2018 1:50 pm من طرف محمدمقلد

» متابعة استاذى وموجهى الاستاذ الاخ الكبير عاطف عبد الفتاح
تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار I_icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 04, 2018 2:34 pm من طرف محمدمقلد

» معلم القرن الحادي والعشرين
تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار I_icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 04, 2018 2:22 am من طرف محمدمقلد

» معلم القرن الحادي والعشرين
تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار I_icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 04, 2018 2:21 am من طرف محمدمقلد

» المدارس المحورية
تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار I_icon_minitimeالثلاثاء ديسمبر 04, 2018 1:34 am من طرف محمدمقلد

» الانتهاء من الورشة الثالثه لسفراء التغير بمدرسة محمد توفيق دياب
تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار I_icon_minitimeالأحد ديسمبر 02, 2018 6:43 pm من طرف محمدمقلد

» التهنئة القلبية لأسرة الطالب عمرو يونس لحصوله على المركز الأول على مستوى الجمهورية في مسابقة إلقاء الشعر
تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار I_icon_minitimeالأربعاء نوفمبر 28, 2018 8:47 pm من طرف محمدمقلد

المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 8 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 8 زائر

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 107 بتاريخ الثلاثاء يناير 02, 2018 4:21 pm
مصر
  اقسم بالله اننى
بحب بلدى مصر
من كل فلبى و
سوف ادافع عن
ثورتها بكل ما أملك

دعوة لنظافة القرية
ونظافة المدرسة
السيد وكيل الوزارة
تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار Oo_aoc11 تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار 2ay_ao10
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
محمدمقلد
تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار I_vote_rcapتحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار I_voting_barتحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار I_vote_lcap 
كريم جمال
تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار I_vote_rcapتحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار I_voting_barتحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار I_vote_lcap 
زكى بدوى
الشبح المصرى
على فهمى
عبدالله سعد
احمد موسى مقلد
محمد محمود طبل
جميل صلاح
محمد احمد كمال1
تهنئه لمعلمى المدرسه
نهنئ معلمى المدرسه ببرنامج المعلمون اولا
تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار Ae11
عداد الزوار

.: عدد زوار المنتدى :.

المبنى
الفائز بجائزة الالقاء
الفائز بجائزة الالقاءشكرا الاستاذ السيد

تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار 46830911

تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار

كاتب الموضوعرسالة
محمدمقلد
Admin
محمدمقلد

تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار Empty
مُساهمةموضوع: تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار   تحذير هام بخصوص جمعة الانتصار والاستمرار I_icon_minitimeالخميس فبراير 17, 2011 12:48 am

طبعا انا واثقة في المنظمين والداعين وواثقة في الشعب وواثقة في الجيش
لكن علينا اننا نحط في اعتبارنا بعض الحاجات عشان نخلي بالنا: مطلوب تكثيف اللجان الشعبية والتفتيش بدقة والتعاون مع الجيش باكبر قدر ممكن في اليوم وتشديد التعاون والحراسة اكتر من اي يوم فات
ليه؟
فيه بعض اجنحة النظام مازالت شغالة لسه، وبعض الاجنحة دي بتكره الجيش - ومش محتاجين نقول انها بتكره الشعب - ومتغاظين من الجيش جدا جدا جدا انه وقف جنبنا
الى جانب ان امريكا واسرائيل بيكرهوا الجيش المصري جدا ومن زمان وارجعوا لوثائق ويكيليكس، وعلى حبة عينهم ان الجيش واقف جنبنا.. على حبة عينهم، هم مش عايزينه، هم عايزين عمر سليمان
وللناس اللي بتتكلم بنبرة تشكيكية عن الجيش، انا عايزة اقولكم ان مبارك عمره في حياته ما كان حيمشي بخير لولا وقفة الجيش جنبنا
كان حيمشي في كل الاحوال، لكن قبل ما يمشي كان ناوي يولع البلد، وكان عايز يولع البلد بالجيش، كان عايز الجيش يضرب علينا نار، وكان عايز امريكا تيجي تحتلنا وقال لهم لو انا مشيت الاخوان حييجوا في دعوة صريحة لاحتلال مصر، وكان عايز من الجيش ان اللي ما ينفذش اوامره يتضرب عليه نار، يعني كان عايز جيشنا يضرب في بعضه
وناس من اجنحة النظام كانت موافقاه من ضمنهم عمر سليمان
والكلام ده مش كواليس، ده كلام اتقال واتنشر وكان واضح لكل انسان كان في ميدان التحرير او عند مجلس الشعب، كفاية ان الجيش قال لنا لو طلبوا منا تاني - سامعين؟ تاني - اننا نضرب عليكم حننتحر
ولو الجيش عايز ينط على السلطة كان نط عليها، وطبعا ما كانش حينط عليها بسلام، كانت حتحصل برضه مواجهات وكانت حتبقى مدبحة، وبرضه ده كان حيعرض مصر للاحتلال
ليه باقول كده؟
باقول كده عشان اللي معوجين على الجيش يتعدلوا شوية، الناس ما عملوش حاجة وحشة لحد دلوقت.. اتعدلوا عشان ده مش في الصالح
الجيش نحى القائد الاعلى للقوات المسلحة ومش عايز السلطة... اتعدلوا.. اتعدلوا.. ده احنا زاعق لنا نبي، ده ولا في الاحلام اللي حصل معانا ده
لكن مازال عمر سليمان - اللي بيكره الجيش جداااااااااااااااا ومتغاظ منه جدااااااااااااااااااااااا - موجود في قصر الرئاسة
ومازال له رجالته في جهازه اللي مستعدين يخدموه لان مصالحهم معاه
الشرطة نزلت، ومعنى ان الشرطة تنزل ان البلد مش امان، عادي يعني، انتوا عارفين ماحدش بيزعزع امن واستقرار البلاد غير جهاز الشرطة
والشرطة كمان متغاظة من الجيش خصوصا جهاز امن الدولة
وامن الدولة ورجالة عمر سليمان معاهم سلاح، مش في ايديهم سلطة، بس في ايديهم بلطجة
ده غير بقى رجال الاعمال اللي الجيش شنيرهم واخرهم ابو العينين اهو اللي اتمنع من السفر، وبرضه له رجالة
ايه اللي حيحاولوا يعملوه
اللي حيحاولوا يعملوه انهم يوقعوا ما بين الجيش والشعب
قبل نجاح الثورة ضربوا المتظاهرين وكانوا حريصين على تحييد الجيش، بس بما ان الجيش اخد صفنا فممكن - لا قدر الله وربنا يسلم يا رب - يحاولوا يتعرضوا للجيش عشان هم املهم ان الجيش والشعب يقعوا في بعض، هم دلوقت مش بيفكروا غير في الانتقام، ومش عاجبهم ان الامور بتسير في الاتجاه الحالي، هم عايزين فوضى فعلا، وعايزين بلبلة ومصايب سودا، وبالمناسبة مبارك مش عيان ولا حاجة كل ده استعطاف، الاستخبارات الاجنبية كلها بتقول انه زي القرد وعايش حياة رئاسية مرفهة وان ادعاءات مرضه دي لاستعطاف الناس، واقروا الصحف الاجنبية، بتقول الحقيقة اكتر من المسئولين المصريين، وده ما كانش رئيس ومشي، ده رئيس عصابة وله ناس مصالحهم متشابكة معاه
اولا: مش صح، ومش في الصالح، ومش سياسة انك تروج خطاب يشكك في الجيش لان ده بيصب في مصلحة رجال الاعمال ورجالة عمر سليمان وفلول النظام البائد، وارجع تاني واكرر، الجيش لو عايز السلطة كان حيعمل مدبحة وياخدها، هو مش عايز، ومش عايز مدبحة، وبصراحة اكتر، هو اضطر ياخد صفنا لما لقى ان مبارك واللي معاه اتجننوا وعايزين يحرقوا البلد، فلقوا ان مافيش مفر غير انهم ينحوه، بقول اخر، الجيش مش عايز وجع دماغ
ثانيا: مهمتنا يوم الجمعة اننا نحمي الجيش بارواحنا، انت وانا وكلنا نموت ومافيش فرد من الجيش يتمس، دي ناس بلطجية ومعاهم سلاح وقناصة وقرف على دماغهم.. انت شغلتك تحمي قوات الجيش من اي حد يحاول المساس بيهم ولو بخدش صغير
ثالثا: اللجان الشعبية تقف قبل نقاط الجيش ومع نقاط الجيش عشان تحمي الجيش، ودي مهمتنا ومسئوليتنا
رابعا: ونقول يا رب، مالناش غير يا رب، هو اللي حصل معانا ده كان عمره حيحصل غير ربنا معانا؟ قولوا يا رب اليوم ده يعدي بسلام زي اللي قبليه واحسن بايدينا احنا ومسئوليتنا احنا، دي ثورتنا احنا، ثورة شعبية، وشغلتنا نحميها، ونحمي الجيش اللي وقف جنبنا، مش هو اللي يحمينا... حط في بالك كده، احنا اللي حنحمي الجيش مش هو اللي حيحمين
ا
https://mtawfeek.ahlamontada.com

صفحة 1 من اصل 1